
I markedsavdelingen er vi et lite team som jobber med markedsføring og merkevarebygging av Advania. I tillegg til å ha ansvar for intern og ekstern kommunikasjon, har vi en rekke ulike oppgaver som bidrar til å øke salget, forbedre merkevaren og sikre kundetilfredshet. Vi jobber med:
• Markedsundersøkelser: Innhente og analysere data - for å forstå behovene i markedet og identifisere muligheter.
• Markedsstrategi: Utvikle strategier for å nå bedriftens mål.
• Reklame og kampanjer: Utforme og gjennomføre reklamekampanjer gjennom ulike kanaler, og digitale plattformer.
• Innholdsmarkedsføring: Produsere og distribuere verdifullt innhold som tiltrekker og engasjerer målgruppen vår.
• Digital markedsføring: Bruke digitale kanaler som søkemotoroptimalisering (SEO), søkemotormarkedsføring (SEM), e-postmarkedsføring, og sosiale medier for å nå ut til kunder og generere leads.
• Branding: Sikre konsistent merkevarebygging gjennom alle kontaktpunkter og kommunikasjonskanaler.
• Kundedialog og -engasjement: Håndtere kommunikasjon med kunder via e-post og arrangementer.
• Analyse og rapportering: Måle og analysere effektiviteten av markedsføringstiltakene, justere strategier basert på resultatene, og rapportere til ledelsen om kampanjers ytelse og avkastning på investering (ROI).
• Samarbeid: Arbeide tett med salgsavdelingen, produktutvikling, kundeservice og andre relevante avdelinger for å sikre at markedsføringsstrategiene er samkjørte med bedriftens overordnede mål.
-
Markedsavdelingen spiller en kritisk rolle i å drive vekst og sikre konkurranseevnen i markedet ved å tiltrekke, beholde og engasjere kunder.